fbpx

Topp 10 frågor du bör förbereda dig på under en jobbintervju

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin
En jobbintervju är din chans att göra ett bra intryck och visa arbetsgivaren varför du är rätt person för tjänsten. För att göra det bästa intrycket och visa din förberedelse, är det viktigt att förbereda dig på rätt frågor. Här är topp 10 frågor du bör förbereda dig på under en jobbintervju:

Frågor som du bör ställa till arbetsgivaren

  1. Berätta om din erfarenhet och bakgrund som relaterar till den här tjänsten.
  2. Varför är du intresserad av den här tjänsten?
  3. Kan du berätta om en utmaning du stötte på på ditt senaste arbete och hur du hanterade den?
  4. Hur beskriver du din arbetsstil och arbetsethos?
  5. Vad är dina mål med din karriär?
  6. Kan du berätta om en tid då du arbetade i en teammiljö och beskriv din roll i teamet?
  7. Kan du berätta om en situation då du fick göra en svår beslut på jobbet?
  8. Hur ser du på kundservice och relationer med kollegor och kunder?
  9. Hur beskriver du dina problemlösningsfärdigheter och beslutsfattande
  10. Kan du beskriva en tid då du fick jobba under högt tryck eller mot en tidsgräns?

Genom att förbereda dig på dessa frågor kommer du att visa arbetsgivaren att du har tagit intervjun på allvar och att du är redo att göra ett bra intryck. Du kommer också att visa arbetsgivaren att du har förståelse för vad som krävs för att vara framgångsrik i tjänsten.

 

Anlita oss